Vad är egentligen det bästa med sommaren?

Sol, bad, ljumma kvällar? Semester, festivaler, kall öl och umgänge med nära och kära?
Det finns mycket som är bra med sommaren, en tid då många lever upp. På den tiden jag studerade i Umeå så brukade jag säga att jag överlevde på vintern men levde på sommaren. Inte för att jag inte trivdes, men mest för att vintern känns som en enda lång upploppssträcka till sommaren som var målet.
Sommaren är även en tacksam period för hemmafixare, många bygger altaner, målar fasaden eller byter fönster. För vår del som renoverar året runt så innebär sommaren några extra soltimmar per dag, precis vad vi behöver. Solen, ljuset och de långa dagarna och kvällarna ger verkligen energi.

Men det allra bästa med sommaren?
Alla loppisar och auktioner såklart!
Igår var jag och fyndade igen, kunde inte hålla mig när jag hittade tre fina uppläggningsfat från Bavaria, 47 kr på Erikshjälpen.

image
Tre uppläggningsfat från Bavaria med sommarens bästa godis, solmogna nektariner!

/Frida

Kommentera

