Lördagsarbete

Hej från röda huset igen!

I veckan har jag legat däckad i soffan med feber. Skulle säga att ungefär 40 av 48 timmar har gått åt till att sova från torsdag till fredag. Mådde bättre när jag vaknade idag o efter två Alvedon så klarade jag rätt mycket ändå. Nu känner jag mig mycket piggare och funderar över huruvida man kan få renoveringsabstinens eller ej…

Nu är köket utrivet (allt utom diskhon) och det är äntligen en öppning från köket till ”blindtarmen”, som nu har fått en funktion helt plötsligt. Dörröppningen från hallen in till köket har flyttats litegrann för att vi ska få plats med köket vid fönstret. Dessutom får vi en perfekt vägg att ha krokar på i hallen.

image

image

image

Nu ska jag tvaga mig bäst det går i detta hus och sedan ska jag på middag med min förening Hudik mot rasism. Passar bra nu när vi inte har något kök här hemma.

Imorgon fortsätter arbetet!

/Linnéa 

Kommentera

