Tid är pengar…

…Eller?

På fredag kommer köksleveransen från det gulblå varuhuset till oss i röda huset. Jag har talat med en trevlig robot på nämnda varuhus och hen lovade att så var fallet.

Vi var och inhandlade laminatgolv till hallen  och köket i förrgår. Det blev ett skiffergolv som kommer ligga precis innanför dörren (eftersom vi inte vill förstöra vårt trägolv så valde vi att lägga ett laminat som tål vatten och sörja) samt i hela köket.

image

(Bild lånad från Beijers hemsida)

Nu väntar jag bara på att taket ska sättas upp i köket så att det kan spacklas och målas så att vi kan lägga golv och sätta in köket. Sedan väntar jag på rörmokaren också som ska dra nya vattenledningar och avlopp.

Känns som om mycket går åt till att vänta, men samtidigt är jag stressad över att allt går så snabbt.

Tid är pengar säger man ju, men jag undrar om man inte skulle kunna köpa lite mer tid då?

/Linnéa

Kommentera

