Att inreda

Hej på er.

I röda huset är det stök och bök och matlagning som gäller för tillfället. Fredagsmiddagen blev farfalle (fjärils/rosettpasta) med en gräddsås smaksatt med grönpeppar, citron och rökt lax. Avnjöts med ett glas vitt.

Alkohol är annars något som nyttjas ytterst sparsamt i detta hus.

Nu tillbaka till rubriken. Inredning.

För mig har inredning alltid varit ett sätt att visa vem jag är som människa. Jag har alltså inte riktigt förstått mig på det där med att allt ska vara vitt och stilrent som i många magasin. Jag gillar färg och form och praktikalitet. Det är inte så ofta dessa tre kategorier kan kombineras i samma pryl, men årets julklapp gör det verkligen enligt mig.

image

Jag vet inte riktigt vad en sådan möbel heter, men vi kan kalla den för sideboarden.

För tillfället mycket blå mot den ljuvt rosa tapeten. Det blå ska bli till grått så småningom är det tänkt. Glasrutorna ska lagas och det ska sågas till ett hyllplan till.

Nästa önskemål är en londonröd kökssoffa med pinnrygg. Nej inte en Yngve Ekström utan en hederlig kökssoffa med lock vill jag ha.

Jag har redan en hel del guldkorn här hemma, i både stort och litet format. Det kommer mest troligt synas på bilder i framtiden. Jag hoppas ni hänger med på resan dit.

Trevligt helg på er!

/Linnéa

Kommentera

