Allt faller på plats

Nu var det ett tag sedan man fick se något i röda huset.

Det är inte stiltje må ni tro, men här bor en människa färre nuförtiden. Hund och kvinna kvar i huset.

Här har hänt mycket på sistone, trots mycket plugg, jobb och annat.

Idag har det varit jag och min mamma som renoverat och stått i. Räcket uppe på hallen har fått sig en omgång färg till, det har tapetserats och rivits fiberboard.

image

Nere i vardagsrummet finns det elektricitet, men det där med taklampor är svårt… Till och med fönsterbrädor börjar komma på plats där nere.

De som kommer på besök brukar säga att här finns det minsann att göra medan jag själv tycker att: vad då? Det är ju nästan färdigt nu?

Om jag tänker på allt som hänt här i huset (och det på mindre än ett år) så är jag stolt över hur fint det börjar bli.

image

Uppe i hallen blir det mest troligt en ljusrosa nyans. Vi får se, jag tänker på det till på måndag i alla fall…

image

Mest troligt blir det nyansen under den som mitt finger pekar på.

Ikväll kommer alla invånare från det gula huset samt fler vänner på besök, så det är väl bäst man byter ut renoveringskläderna mot något lite finare..

/Linnéa

Kommentera

