Förändringar

Igår började jag jobba. Nio månader in i min mammaledighet har jag hoppat på ett jobb som projektledare vid Region Gävleborg. Hade jag inte blivit uppsagd från mitt jobb när jag var gravid med lilla O så hade jag kanske inte valt att gå tillbaka till arbetet så tidigt, men ibland måste man satsa för att vinna. Som arbetsmarknaden ser ut idag så vill man ju inte riskera att stå utan jobb, förutom det så är det en tjänst som är både kul, inspirerande och passar mig som handen i handsken! Tjänsten innebär att jag två dagar i veckan reser till Gävle tur och retur. I restid är det ca 4h om dagen, vilket resulterar i långa dagar. Som tur är så kan sambon strukturera om i sitt jobb och ta hand om O dom dagarna. Teamwork!
Igår var alltså första dagen och allt gick perfekt, både för mig och för lilla O och gänget. Idag jobbar jag hemifrån och passar på att sitta ute och jobba, idag är vårvädret på vår sida.

Det är så skönt att se att blommorna börjar sticker upp här och där, sommaren närmar sig!
För er som inte varit där tidigare så rekommenderar jag även ett besök i Holm, en fantastisk naturupplevelse på vägen mellan strömsbruk och Harmånger. Det är ett utflyktsmål som ligger nära vattnet och det fullkomligt kryllar av vitsippor. Så himla fint! Sambon var där igår en sväng och säger att det inte dröjer länge nu fören dom slår ut på riktigt.

Nedan ser ni hur det ser ut längs vår husvägg. Källarfönstret renoverade, kittade och målade vi om förra året.

image

/Frida

Kommentera

