Slutspurt

I det röda huset råder slutspurt inom många områden.

Jag spurtar framförallt för att hinna med min svenskakurs, men renoveringen står också högt i kurs.

Hallen på övervåningen har fått den mest makalösa av makalösa ljusrosa nyanser. Hela rummet skiftar färg allt eftersom solen svävar över himlavalvet. Helt underbart är det där uppe.

image

(Visserligen ingen färg på väggen på denna bild, men ljuset är rätt oslagbart)

Det lilla sovrummet har också påbörjats ordentligt. Jag har skurat och målat elementet, rivit ner den gamla strulturtapeten och tagit bort fiberskivan mot badrumsväggen. Det är nya tak i både hallen och sovrummet och panelen i sovrummet (eller gästrummet som det kommer att kallas) har målats vit. Båda rummen kommer att få samma väggfärg.

image

Redan himla stor skillnad mot det lila och röda tema som rådde för snart ett år sedan.

Ute i trädgården har det försvunnit åtta ölandstok och jag har påbörjat projekt häck. Har ni tips på fina häckväxter tar jag gärna emot tips. Min idé hittills är syrénhäck.

Äppelträden har fått skira små knoppar och snart kan jag skörda årets första rabarber.

image

Ser nu fram emot semester i sommar och en hel del husmålande…

/Linnéa

Kommentera

