Morell på utsidan

Här i röda huset händer det som vanligt en himla massa på helgerna.

Denna helg har vi lyckats tapetsera färdigt i hallen uppe, såpass att den fina ställningen som suttit i trappen kunde plockas ned. (Halleluja nu kan en garderob till flytta in!)

Dessutom är gästrummet snart färdigtapetserat. En vägg måste få gipsskivor så blir det här bra ska ni se.

image

Fönstret uppe i hallen har dessutom fått sig en fin gardin. Den var tvungen att sättas upp mitt i all renovering eftersom det hade blivit stört omöjligt att sätta upp den utan att stå på en pall på ställningen i trappen. Så då fick det bli så. Det saknas fortfarande ett fönsterbräde,  men det kommer så småningom.

När jag kom hem från möte och middag ikväll fick jag ett ryck och skrapade samt målade (nästan hela) söderväggen på utbyggnaden. Hoppas att det kommer att kännas mer välkomnande i fortsättningen. Inte så svårt som jag trott, förutom att jag inte hittade den andra delen till stegen. Men det finns ju fler dagar att måla på.

image

Väggen före målning

image

Och efter.

Jag blev väldigt nöjd må jag säga!

Hoppas ni har haft en bra helg!

/Linnéa

Kommentera

