Ett år på bloggen!

Tjoho för oss!

Nu fyller bloggen ett år och i röda huset firas det med att sista väggen inomhus målas (om man räknar bort skafferiet….)

Jag älskar detta hus och hur det har växt fram. Från galna röda vinyltapeter med medaljonger, lilamålad panel parat med röd plastmatta till ett ljusare rymligare hem!

För tillfället ser det ut som om ett gäng rövare har dragit genom hallen både uppe och nere. Det ständiga plockandet kan göra mig galen ibland och få mig att vilja kasta ut allt onödigt jag äger. Är ingen höjdare på det där med pynt direkt.. Jag lovar att bättra mig på den fronten.

Det behöver komma upp en och annan tavla/hylla/annat på väggarna för att dämpa ekot som ibland uppstår. Min plan är att måla en egen enorm tavla att hänga ovanför soffan i vardagsrummet, men ni vet.. det där med att göra hål i något som är så fantastiskt nytt och orört dödar min själ litegrann. Så småningom kommer väl det med. Till exempel så längtar jag efter en eller tre hyllor i köket att ha mina apparater och burkar på så att jag kan baka bullar/pizza/annat på bänken.

Semestern flyter i alla fall på och imorgon är det arbetsdag som gäller. Med arbetsdag menar jag: sätta list, städa lilla rummet och fixa i ordning lite här och var.

Fler bilder utlovas i nästa inlägg.

Bjuder på denna så länge

image

/Linnéa

Kommentera

