Avslut

Hej från röda huset!

Här är det fortfarande slutspurt på det mesta och en del nya projekt.

På övervåningen är o princip allt färdigt, till och med såpass att garderoberna sitter fast i väggen! Det senaste projektet är att få någon slags ordning på kattvinden som tidigare varit datorrum. 

Jag har tvättat halva rummet med fluent från flugger,  ett ordentligt mirakelmedel! Så fort det nuddade tapeterna i kattvinden kröp allt nikotin och all smutsiga ur dem och färgade vattnet i byttan i en sumpaktig färg. Äckligt tänker man då, men det blir bra och jag hoppas att lukten försvinner ur väggarna nu. 

Jag passade också på att måla panelen som är längs ena väggen med spärrvitt. Sedan krävs ca ett eller två lager med high finish från flugger ovanpå det. Hoppas hoppas att jag kan behålla tapeten på kattvinden! 

Duros klöver sitter nämligen där inne och det är ju inte en billig tapet. Kostar ca 600 kr/rulle 

Jag tycker den är fruktansvärt söt och nu när det kommer ackompanjeras av vit panel istället för mörkbrun tror jag den kommer till sin rätt.

Annars slipar jag trapp tills jag får ryggskott (ja, det är sant!). Trappen blir oerhört fin och jag älskar hur mjuka stegen blir när man slipat dem. Sedan ska de såpskuras för att få en lite tåligare yta så småningom.

De flesta rummen har fått sockel och taklist, med undantag för köket samt badrummet på övervåningen, vilket gör att jag verkligen känner att huset börjar komma till sin rätt. Till och med att det sitter gardiner i fönstren.

Tänk att så mycket kan hända på ett år!? 

Hoppas ni har det bra i hettan!

/Linnéa 

Kommentera

