Inredningsår

Hej alla härliga människor! 

Efter en stunds tystnad i bloggen vill jag nu resa den igen. Inget trams, bara att ge sig på det! Eller hur? Kanske måste jag lägga in i kalendern att jag ska skriva oftare, glömsk som en är. 

I höst har i alla fall skafferiet varit den stora renoverings-grejen. Jag och pappa har isolerat både innertak och golv där inne och klätt väggarna med pärlspont. Mamma och jag har målat hela kalaset och nu finns det till och med en del hyllor uppsatta där inne. Jag längtar till att få sätta hyllpapper och hyllband där inne, piffa och fixa. 

 

Under bänken kommer det vara plats för dammsugare, skurhink och källsortering. Får hitta på något snyggt skynke så blir det bra. 

Under ett och ett halvt år har huset genomgått en enorm förvandling. Och trots att det är inrett redan så känner jag på mig att 2017 kommer att bli året där jag får chansen att göra det där piffandet, där saker och ting kommer till sin rätt. Tavlor ska hängas, lampor sättas upp, gardiner sys, ja ni förstår vad jag menar. Ett riktigt inredningsår. 

Framförallt så ska det fula tältet på gården avvecklas unde 2017. Det ser jag fram emot som bara katten!

Önskar er ett gott nytt 2017!

/Linnéa

Kommentera

