Gästrum/kontor

Det här med att skapa Det perfekta gästrummet är svårt. Det ska vara ett rum där man får plats med något sovbart (säng, bäddsoffa etc. ) men den här möbeln måste fungera på något annat sätt, annars blir rummet smått obrukbart i mina ögon. Jag vill ju kunna använda alla mina rum till något. 

Jag har i alla fall tänkt så långt som att jag har köpt ett skrivbord från Ikea och ställt in där. Vittsjö heter det och är ett laptop bord. Ganska grunt och lagom brett. Dessvärre har det en glasskiva som yta, jag vet inte helt hur jag ställer mig till det. 

Vittsjö http://www.ikea.com/se

På motsatt vägg under snedrekryteringen har jag tidigare haft en säng. Den ingår nu i sovrummets dubbelsäng, så nu behövs nya tankar. Då har jag tänkt att jag vill ha en Tarva dagbädd som går att dra ut till en 160 cm bred säng. Perfekt när man får gäster. 

Tarva http://www.ikea.com/se

Perfekt även för att sitta och läsa eller se på TV. Just precis. Jag tror nämligen att TV:n får åka upp dit. Jag gillar inte att ha den i vardagsrummet alls egentligen. Men vi får se hur det blir. 

I övrigt har jag inte kommit längre än så. Är ganska nöjd med planerna ändå. 

God fortsättning 

/Linnéa

Kommentera

