Skrothörn

Hur många skrothörn finns i ditt hem? I mitt finns hur många som helst skulle jag påstå. Trots att de ändå är relativt funktionella. 

Vardagsrummet är ju en plats där jag håller till väldigt mycket. Jag gillar ljuset och att ligga i soffan och slösurfa. Men jag har ett skrothörnsproblem med möbeln som står där nu. Det samlas tråkiga saker i den. Och den är inte målad eller passar särskilt bra på väggen. 

Typiskt skrothörn

Tv-apparater har jag verkligen inte mycket till övers för. Därför har jag nu äntligen bestämt mig för att den ska få åka upp på väggen i gästrummet/kontoret istället. Tanken är att rummet ska få en funktion utöver detta. Därför blir det också ett TV-rum där man kan sitta eller ligga och se på film.

På den nuvarande skrothörnsväggen ska det upp tre stycken String-gavlar och sex hyllplan. Det blir en hylla som går ungefär lika högt som fönsterbrädorna i rummet. Det positiva är att de är djupare och håller för mer tyngd och är oerhört mycket nättare än den fabulösa möbel som står där idag. De gavlar jag äger är köpta på lännamöbler och nu köpte jag till en gavel och tre hyllplan på rum21.se eftersom de hade 15% på hela ordinarie sortiment för studenter (vilket jag ju är). 

Det gäller att visualisera sina projekt

Ibland har jag bara en jättetydlig bild i huvudet av hur det ska bli, ibland blir det så, ibland inte. Den här gången blev det en kompromiss som jag är oerhört nöjd över. 

Nu ska jag suga i mig det sista solljuset för dagen och invänta besök av en god vän. 

Ta hand om er

/Linnéa

Kommentera

