Trolleri

Hej från röda huset!

Idag kan jag berätta för er att trolleri kan ta en herrans massa tid. Det här projektet har tagit ungefär tre år att verkställa till exempel. Men så var det också möbelmisshandel vi pratar om. 

Låt mig presentera skänken så som den var då:


Det här är alltså utgångsläget. Plastmatta som limmats fast med kontaktlim. Beslagen är sprayade med någon slags silverfärg som är nött och lådfronter och dörr är spraymålade svart. 

Började med att riva bort plastmattan. 


Då såg den mer representabel ut i alla fall. Den har sedan dess stått i en källare. Sedan fick jag ett ryck och slipade och skrapade så att jag fick ryggskott. I kombination med trappstegsrenovering kanske det inte var det bästa för ryggen. Nu i helgen fick jag ett ryck till. Och satte igång med att måla den vit, för att se om det fanns något estetiskt tilltalande med formen. Och se där! En fin liten skänk som kommer att passa fint i gästrummet. 


Jag tycker den ser så rogivande ut. Beslagen blir lite som ögon som blundar. Dörren ska få en liten knopp, sedan är möbeln klar. 

Tack för mig!

/Linnéa

Kommentera

