Spjälor för hela slanten

Hej från röda huset!

Undrar om det är så de skriver på vita husets blogg också? Kanske inte, alla har väl kännedom…

Anyway! 

Idag har jag haft ONT i kroppen. Vi snackar rörelsemönster av äldre modell. 

Har i alla fall lyckats gå en fin promenad med tre invånare från gula huset. Mycket bra start!

Har hunnit med att bli av med lite gammal takplåt jag hittade på baksidan också, det är den bästa känslan när någon hämtar något man själv inte vill ha. 


Ja som ni ser så är ju baksidan en skrothög utan dess like just nu. Tycker synd om grannen som ska behöva glo på detta miserabla happening. Därför har jag nu ett släp som väntar på att bli lastat och bortsläpat. 

Fick hjälp av min far att skjutsa 22 st 45*45 från byggmax och hem idag. En circle k-korv  blev det också, inte illa för en söndag! 

Hur dyrt har inte trallskruv blivit för övrigt?! 400 spänn för 100 skruvar? Vad hände? Snålade till och köpte träskruv med rostbehandling istället. Får se om det kommer tillbaka och biter mig i rumpan.. 

Spjälorna ska upp på verandan för att täcka underdelen. Tanken är att det ska få klättra krasse och luktärter där i sommar. 


Men det jobbet sparar jag till en annan dag. 

Hoppas ni har haft en fin helg! 

/Linnéa

Kommentera

